شرایط و قوانین استفاده از سرویس های راجت

استفاده از راجت به معنی پذیرفتن شرایط مندرج در این سایت است و کاربران آنچه در ادامه آورده می شود را تأیید می‌کنند، همچنین تایید می کنند که دارای سن بالای ۱۸ سال هستند.

کاربر مسافر متعهد می‌شود که با حساب کاربری خود برای انجام سفر اشخاص زیر ۱۸ سال بدون حضور خود آگهی ارسال نکند، چراکه کاربر راننده مکلف به لغو چنین سفرهایی است. در غیر این صورت، مسئولیت انجام سفر بر عهده راننده و همچنین جبران خسارات وارده احتمالی بر عهده مسافر است.

کاربران متعهد می شوند اطلاعات درخواستی را مطابق با واقعیت وارد کنند. همچنین راجت متعهد می باشد اطلاعات کاربران راننده و مسافر را تنها در جهت احراز هویت و برای داشتن سفری ایمن، مورد بررسی قرار دهد.

راجت در تلاش است تا آگهی‌ها با اطلاعات صحیح منتشر و تمامی کاربران احراز هویت شوند.

راجت در راستای حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی کاربرانش تمام تلاش خود را به کار می‌بندد، اما در صورت وقوع حوادث غیر قابل پیش‌بینی و خارج از کنترل، هیچ گونه مسئولیتی متوجه راجت نخواهد بود.

در راجت به جهت ایجاد محیطی ایمن و جلوگیری از سوءاستفاده و مزاحمت ها، هر شخص حقیقی تنها مجاز به ایجاد یک اکانت خواهد بود و تشخیص ایشان از طریق استعلام کدملی صورت می گیرد. همچنین کاربرانی که قصد ثبت آگهی به عنوان راننده دارند، علاوه بر کدملی اطلاعاتی از قبیل گواهینامه، برگه سبز و بیمه خودرو را در سایت بارگزاری نمایند.

راجت به منظور تسهیل و تسریع فرآیند انتشار آگهی‌ها، این حق را دارد تا در مواردی بر اساس قوانین، متن آگهی شما را به طور جزئی تغییر دهد. همچنین راجت مجاز است هرگونه پیام، آگهی و یا حساب کاربری و اطلاعات دیگری که توسط شما ایجاد شده باشد را هر زمان که ضروری بداند حذف نماید.

کاربران می‌توانند از طریق گزارش مشکل آگهی یا ارتباط با پشتیبانی، راجت را در تشخیص مشکلات، خطرات احتمالی یا محتوای نامناسب کمک کنند.

در صورتی که کاربران نسبت به یک آگهی گزارش تخلف ثبت نمایند، راجت مورد را بررسی و در صورت لزوم آگهی را حذف می نماید.

این حق برای راجت محفوظ است که هرگاه لازم بداند آگهی‌های مغایر با شرایط و قوانینش را حذف کند.

کاربر راننده درصد مشخصی از مبلغ بلیط را به عنوان حق استفاده و بهره برداری از نرم افزار(کارمزد) به راجت می پردازد.

ارتباطات در راجت:

راجت امکانات ارتباطی از قبیل چت و تماس اینترنتی(بدون دیده شدن شماره موبایل کاربران) را با هدف تسهیل ارتباطات، کاهش مزاحمت‌ها و افزایش خریدها ارائه می‌کند، لذا ارتباطات در راجت(چت و تماس اینترنتی) بعد از خرید بلیط فراهم می شود.

کاربران برای تسهیل در پیدا کردن مبدأ می توانند موقعیت جغرافیائی(لوکیشن) خود را از طریق سرویس ارائه شده با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

صحبت‌های کاربران صرفاً باید مربوط به آگهی و در خصوص سفر باشد، لذا استفاده از چتِ برای مقاصد دیگر از جمله ارتباطات خصوصی و امور سیاسی و اجتماعی مجاز نیست.

در صورتی که شروع ارتباط و پیام در پلتفرم راجت باشد اما فروش بلیط به بیرون از راجت هدایت و انجام شود، راجت هیچ گونه تعهد و مسئولیتی در خصوص سوءاستفاده‌های مالی و غیرمالی نخواهد داشت و تمام مسئولیت این موارد بر عهده طرفین خواهد بود. همچنین هدایت فروش بلیط به بیرون از راجت، نقض قوانین و شرایط راجت محسوب می‌گردد و در صورتی که فروش بلیط خارج از این پلتفرم حاصل شود، راجت مجاز به کسر کارمزد از اعتبار کاربر(راننده) خواهد بود.

مواردی از قبیل فرستادن پیام و محتوای غیر اخلاقی یا نامربوط به آگهی، استفاده از ادبیات غیر مؤدبانه، هرگونه تبلیغات، ارائه اجناس و خدماتی که خلاف شرایط و قوانین کشور و راجت هستند، می‌تواند به تعلیق یا مسدود شدن دائمی حساب کاربرِ متخلف منجر شود.

سفر با راجت:

کاربران مسافر و راننده متعهد می‌شوند در حین سفر از استعمال دخانیات امتناع کنند. همچنین کاربران حق ندارند اشیاء غیرمجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء و ادواتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست را در وسیله نقلیه همراه داشته باشند.

کاربر مسافر متعهد است در صورت داشتن هرگونه بار و یا حیوانات مجاز، موضوع را بعد از خرید بلیط و قبل از شروع سفر به راننده اعلام کند؛ حمل بار و حیوانات با توافق طرفین میسر خواهد بود.

کاربران می‌پذیرند که حداکثر تعداد مسافرانی که می‌توانند در یک خودرو سوار شوند برابر با ظرفیت سرنشین مجاز خودرو، مندرج در کارت خودرو است و در صورتی‌که تعداد کاربران مسافر مازاد بر ظرفیت فوق باشد، کاربر راننده حق لغو سفر را خواهد داشت.

کاربران می‌پذیرند که در حین سفر، از تبلیغات، بازاریابی کالا و خدمات شخصی پرهیز نمایند و از عرضۀ محصولات شخصی و یا متعلق به دیگران خودداری کنند.

کاربران متعهد می‌شوند از اطلاعاتی که در نتیجۀ استفاده از خدمات راجت کسب کرده‌اند، فقط به میزان مورد نیاز استفاده کنند. همچنین ذخیره کردن اطلاعات کاربران در تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر غیرقانونی است.

کاربران متعهد به رعایت همۀ شرایط و قوانین، اصول اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت حجاب در هنگام استفاده از راجت هستند.

به منظور تائید هویت و داشتن سفری امن، مسافرین پیش از سوار شدن اطلاعات راننده و خودرو را کنترل نمایند. همچنین رانندگان اطلاعات مسافرین را کنترل نمایند، لذا کاربر راننده پیش از انجام سفر مکلف به مطالبه و رویت مدرک هویت عکس‌دار و تطبیق آن با کاربر مسافر است. در صورت عدم انطباق، کاربران موظف به لغو سفر هستند.

کاربران راننده مکلف به انجام سفر با وسیله نقلیه‌ای هستند که از نظر فنی سلامت کامل داشته باشد و قبل از انجام سفر مکلف به احراز صحت وسیله نقلیه از قبیل ترمزها، فرمان، روشنائی و… می باشند. همچنین رانندگان علاوه بر رعایت ضوابط و مقررات قانونی حاکم بر سفرهای بین شهری و قوانین حاضر، مکلف به استفاده همیشگی از جعبه کمک‌های اولیه، علائم هشداردهنده و… می باشند.

کاربران راننده موظف اند با توجه به مسافت سفر بین شهری، مقدمات و شرایط استفاده مسافران از سرویس بهداشتی بین راهی و مکان‌های مطمئن برای نماز و صرف غذا را فراهم کنند.

جهت جلوگیری از تاخیر در حرکت، 15 دقیقه زودتر از زمان حرکت در مبدأ حاضر شوید.

رانندگان حداقل باید 15 دقیقه در مبدأ حضور داشته باشند و در صورت جا ماندن مسافر از خودرو، کاربر مسافر سفرش را لغو نماید تا 50 درصد هزینه به او برگردد و 50 درصد دیگر متعلق به راننده خواهد بود.

در صورتی که مقصر جا ماندن از خودرو، شخص مسافر باشد، 50 درصد هزینه به او باز گردانده می شود اما اگر مقصر راننده باشد، تمام هزینه بلیط به کاربر مسافر عودت داده خواهد شد.

مسئولیت مسیر سفر، قیمت بلیط و تاخیر در حرکت برعهده رانندگان می باشد و برای شکایت این موارد، مسافرین می توانند به پشتیبانی راجت اطلاع دهند.

زمان ورود و مدت سفر به صورت تخمینی بوده و راجت مسئولیتی در قبال آن ندارد.

در صورتی که کاربران قصد تغییر ساعت حرکت را دارند، جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی به یکدیگر اطلاع دهند.

سوار شدن بین راهی تنها با توافق راننده و سایر مسافرین امکان پذیر می باشد و راجت مسئولیتی در قبال آن ندارد.

توقف در مقاصد بین راهی معمولا در ورودی شهر انجام می گیرد و راجت مسئولیتی بابت توقف خودرو در شهر بین راهی ندارد.

در صورتی که به هر دلیل سفر لغو شود،، بلافاصله مبلغ کل بلیط(در صورت عدم وجود جریمه) به کیف پول مسافر عودت داده می شود.

در صورتی که به هر دلیل می بایست بلیط بدون جریمه کنسل گردد، لطفا با پشتیبانی راجت تماس بگیرید.

در صورتی که کاربر راننده مکررا سفرها را لغو کند، حساب کاربری ایشان تعلیق خواهد شد.

راجت مجاز است هرگاه لازم بداند در راستای افزایش امنیت کاربران و به تشخیص خود، اقدامات لازم (از جمله تعلیق یا مسدود کردن دائم حساب اشخاصِ متخلف) را اجرا کند.

لغو سفر و استرداد:

از زمان خرید تا 12 ساعت مانده به حرکت، بدون جریمه

از 12 ساعت مانده به حرکت تا 2 ساعت قبل از حرکت، 20 درصد جریمه

از 2 ساعت مانده به حرکت تا بعد از حرکت، 50 درصد جریمه

جریمه کنسلی(لغو سفر) مستقیم به حساب رانندگان واریز می شود.

تصدیقات قراردادی:

کاربران می‌پذیرند که راجت ارائه دهنده خدماتی است که ارتباط بین کاربران مسافر و راننده را جهت توافق بر انجام یک سفر فراهم می‌کند. کاربر مسافر مختار است پس از خرید بلیط و قبل از شروع سفر اقدام به لغو سفر کند. همچنین کاربر راننده اختیار پذیرش یا لغو سفر را دارد، لذا هر سفری که کاربران مسافر با راننده انجام می‌دهند، باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل و رابطۀ قراردادی بین کاربران مسافر و راننده در نظر گرفته شود.

کاربران راننده در کمال صحت عقل و اراده اقرار می‌نمایند به منظور استفاده از خدمات راجت، واجد تمامی شرایط قانونی و قراردادی از جمله عدم سوء پیشینه، عدم اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی و همچنین عدم استعمال و مصرف آنها بوده و همچنین کاربران اقرار می‌نمایند کلیه اظهارات، اعلامات، تائیدیه‌ها، محتویات، مدارک و اطلاعات ارائه شده به راجت مطابق با واقع می‌باشد. لذا در صورتی که خلاف اظهارات کاربران احراز گردد، راجت مجاز تصمیم به غیر فعال نمودن دائمی کاربر خاطی می گیرد.